Jednou z nejvýznamnějších částí nařízení je „pravidlo 60 km“. Členské státy musí na každých 60 kilometrech transevropské dopravní sítě (TEN-T) instalovat rychlonabíjecí stanici o výkonu nejméně 150 kW.
Kromě toho nařízení nařizuje nabíjecí kapacitu alespoň 1,3 kW na jedno registrované vozidlo poháněné baterií (BEV).
V posledních několika letech se v odvětví hodně diskutovalo o možnostech plateb za nabíjení elektromobilů. Snadno použitelný platební proces je nedílnou součástí pozitivní uživatelské zkušenosti. Nařízení AFIR to uznává a nařizuje možnost ad hoc platby kartou u každé nabíječky EV s výkonem nad 50 kW.
Doposud chyběl společný standard týkající se cen za nabíjení elektromobilů a poskytovatelé nabíjení mohli stanovit své ceny několika způsoby, a to na základě času, energie, kombinace obojího nebo s pevnou sazbou. Tuto složitost je třeba pro řidiče EV vyjasnit.
Aby byla zajištěna jednotnost a transparentnost, AFIR uvádí, že na nabíjecích místech s výkonem nad 50 kW by měly být ceny stanoveny na základě energie, tj. za kWh, a řidiči EV by měly být vždy jasně sděleny před zahájením nabíjení.
Spotřebitelé musí mít neomezený přístup k úplným informacím o dostupnosti, umístění, čekací době, provozním stavu a ceně na různých dobíjecích stanicích.
Přístup k otevřeným údajům má zásadní význam pro dosažení interoperability neboli možnosti jakéhokoli elektrického vozidla nabíjet na jakékoli nabíjecí stanici. To je důležité pro to, aby byl ekosystém nabíjení elektromobilů co nejpřístupnější a nejotevřenější.
Inteligentní nabíjení neboli schopnost nabíječky elektromobilů komunikovat se systémem správy nabíjecích míst (CPMS) prostřednictvím cloudu umožňuje vzdálené monitorování a správu nabíjecích zařízení s cílem optimalizovat spotřebu energie.
To je výhodné nejen pro elektrizační soustavu, která musí zůstat vyvážená a zdravá, ale také pro řidiče elektromobilů. AFIR nařizuje, aby všechny veřejné nabíjecí stanice pro elektromobily měly možnost inteligentního nabíjení.